همه چیز در مورد کوچ سرفینگ
نوشته شده توسط : نیما زمانی

آیا کوچ سرفینگ امن است؟

 

وقتی از هتل استفاده می‌کنیم تقریبا مطمئن هستیم که مسوولین اون شهر روی اون مجموعه نظارت دارند و اگر اتفاقی بیفته پاسخگو هستند. توی کوچ سرفینگ فرض بر این قرار گرفته همه افرادی که توی پروژه عضو میشند افراد قابل اعتمادی هستند مگر اینکه خلافش ثابت بشه. البته یک سری پارامتر هم برای سنجش میزان این اعتماد وجود داره. همه اعضا یک قسمت references یا توصیه‌نامه توی پروفایلشون دارند. اگر شخصی قبلا میزبان یا مهمان این عضو شده باشه میتونه بیاد و اینجا براش یک توصیه‌نامه بنویسه. هرچه تعداد توصیه‌نامه‌های مثبت یک عضو بیشتر باشه، قابل اعتمادتره. یک روش دیگه واسه بالا بردن ایمنی تایید هویت و آدرس افراد توسط خود سایت کوچ سرفینگ هست. هر شخص میتونه مبلغ ۲۰ دلار رو به حساب سایت واریز کنه و سایت هم از این طریق میتونه هویت واقعی شخص و آدرسش رو تایید بکنه. افرادی که به این شیوه تایید یا به اصطلاح verified میشند یک تیک سبز رنگ کنار پروفایلشون قرار میگیره. هیچ اجباری برای این کار وجود نداره و من کسی را از ایران ندیدم این مبلغ رو واریز کرده باشه اما گزینه خوبیه که بتونیم میزبانمون رو از بین اعضای verified شده انتخاب کنیم.

 

نکاتی در مورد انتخاب کردن میزبان

 

برای انتخاب میزبان خود نیز دقت کنید. حال شاید بپرسید که چگونه میزبان خود را بیشتر بشناسیم؟ در این مورد می گوییم که از قبل راجع به او اطلاعات کسب کنید. پروفایل او را بخوانید و نظرات مهمان های قبلی را جویا شوید. بدانید که می خواهید میزبانتان یک خانواده باشد، مجرد باشد یا خانم باشد. سعی کنید به خانه های افراد آشنا بروید یا اگر فردی آشنا نداشتید، حداقل بهتر است به سراغ افرادی بروید که از قبل مهمان زیادی داشته و شما اولین تجربه میزبانی او نباشید.سعی کنید که تنها یک مکان را به عنوان محل اقامت انتخاب نکنید. همیشه احتمالات را در نظر گرفته و مکان دومی را نیز برای اقامت در صورت نیاز، در دسترس داشته باشید. در مورد میزبان خود بدانید که چه امکانات و خدماتی را برای شما فراهم می کند. بدانید برای غذا باید به بیرون بروید یا می توانید در خانه میزبان آشپزی کنید؟ اگر زن هستید، به سراغ میزبان های زن بروید یا اگر خودتان میزبان هستید، تنها از مهمانان زن میزبانی کنید. اینکه اطلاعات خود را نیز در پروفایل خود دقیق پر کرده باشید یا به میزبان خود بگویید می تواند کمک بیشتری در برقراری ارتباط و انتخاب میزبان داشته باشد. این که برای چه مدت می خواهید در خانه میزبان خود بمانید یا به چه وسایل و امکاناتی نیاز خواهید داشت.آیا میزبان شما کودک یا حیوان خانگی دارد یا اینکه آیا اجازه آشپزی در آشپزخانه را دارید؟ دانستن تمام این موارد می تواند به شما در انتخاب میزبانی که نقاط مشترک و علاقه مندی های بیشتری با شما دارد، کمک کند.

 

میزبان شدن در کوچ سرفینگ

 

با میزبانی فردی از یک فرهنگ و کشور متفاوت میشه بدون صرف هزینه زیاد بخشی از لذت سفر کردن را به خانه خودمون بیاریم. این انگیزه اصلی بسیاری از هزران نفری هست که سراسر دنیا توی این پروژه عضو شدند و از انجام این کار لذت می‌برند. شاید به نظر کار ساده‌ای بیاد اما باید به همان اندازه مهمان شدن و حتی شاید بیشتر وسواس بخرج داد و از قبول هر فردی به خونمون خودداری کنیم. خواندن توصیه‌نامه‌های دیگران در مورد مهان و همچنین تایید شدن (Verified) شدن توسط خود سایت کوچ سرفینگ میتونه کمک زیادی به تصمیم‌گیری برای رد یا قبول درخواست بکنه. با توجه به اینکه تفاوت فرهنگی ما با کشورهای غربی (که معمولا درصد بسیار بالایی از توریست‌ها را تشکیل می‌دهند) زیاده، بهتره قبل از پذیرفتن مهمان شرایط منزل را کامل براشون توضیح بدهیم که مشکلی پیش نیاد. با درنظر گرفتن اینکه اکثر خانواده‌های ایرانی چند نفره هستند و مجردی زندگی کردن هنوز خیلی رایج نشده من فکر می‌کنم بهترین گزینه برای انتخاب مهمان مسافرهایی هستند که بصورت خانوادگی سفر می‌کنند. یادتون باشه میزبانی و مهمان‌نوازی در کوچ سرفینگ با چیزی که توی فرهنگ ما تعریف شده قدری متفاوته. هیچ لزومی نداره از صبح تا شب برای همراهی و گشت و گذار با مهمانمون وقت بگذاریم و واسه هر وعده غذایی چندین مدل غذا بپزیم. حتی تعارف بیش از اندازه و یا اصرار برای خوردن انواع غذاها میتونه یه جور آزار و اذیت تلقی بشه.

 

طریقه عضویت در کوچ سرفینگ

 

برای استفاده از کوچ سرفینگ، اول باید در اون عضو شد . خدا رو شکر نه کپی کارت ملی و شناسنامه نیاز داره و نه دوازده قطعه عکس سه در چهار! (هنوز هم بعد از سالیان درازی که گذشته، نفهمیدیم اون دوازده قطعه عکس سه در چهاری که تو دبستان از ما می گرفتن واسه چی بود و کجا ازش استفاده کردن!)ثبت نام در کوچ سرفینگ رایگان هست و فقط با داشتن یک ایمیل می‌تونید عضو این مجموعه بزرگ بشید.بعد از ثبت نام باید پروفایل کاربری‌مون ( که معرف ماست ) رو بسازیم. بخش اول پروفایل مربوط به اطلاعات شخصی که می‌تونه شامل : اسم، عکس، مقداری توضیح درباره خودمون، علایقمون، شغلمون، محل زندگی‌مون، جاهایی که سفر کردیم و حتی تجربیاتمون باشه.و بخش دوم مربوط به محل اقامتی که قراره در اختیار میهمانمون بزاریم هست که میتونه شامل: حداکثر تعداد نفرات قابل پذیرش، فضایی که قراره در اختیار میهمان قرار بگیره (از نوع اتاق شخصی یا اتاق مشترک یا یک کاناپه و یا هرچی ... ) جنسیت مورد پذیرش ( میهمان ما خانم باشه یا آقا یا هر دو) و خدمات اضافه‌ای که می‌تونیم به مهمونهامون بدیم (مثل اینترنت، ماشین لباسشویی و حمام و ...)

 

کوچ سرفینگ بعنوان راهنمای محلی

 

علاوه بر میزبان شدن یا مهمان بودن گزینه سومی هم برای استفاده کردن از این پروژه وجود داره. احتمالا تعدادی از کسانی که شما درخواست اقامت براشون ارسال می‌کنید بعد از پاسخ منفی اعلام می‌کنند که علاقه‌مند هستند برای نوشیدن قهوه و قدم زدن شما را ملاقات کنند. این فرصت خوبیه که علاوه بر پیدا کردن دوست جدید بتونیم شهر مقصدمون را از نگاه یک فرد محلی ساکن همون شهر ببینیم. نوشیدن قهوه توی یک کافه دنج، دیدن کوچه پس کوچه‌های محله‌های مختلف یک شهر، رفتن به یک دانشگاه و حتی خوابگاه دانشجویی و دیدن شور و هیجان دانشجوها و خیلی چیزهای دیگه رو من بعید میدونم حتی با هزینه کردن و داشتن یک راهنمای تمام وقت هم بشه تجربه کرد. شاید شما میزبانی داشته باشید که خیلی وقت آزاد برای بیرون آمدن با شما نداشته باشه و یا اینکه اصلا تمایل داشته باشید توی هتل اقامت کنید، ولی میتونید از این گزینه استفاده کنید و با ارسال پیام به عضوهای ساکن یک شهر درخواست کنید قسمتی از وقتشون را برای ملاقات با شما و نشون دادن شهرشون اختصاص بدهند. اگر خیلی به زبان انگلیسی خودتون اطمینان ندارید و دوست دارید قدری اعتماد به نفستون در حرف زدن با یک خارجی را افزایش بدین ، این مورد گزینه بسیار خوبی هست.

 

مزایای کوچ سرفینگ

 

این نوع سفر کردن جدا از اینکه هزینه های سفرتان را کاهش می دهد و اقامتی رایگان برای شما رقم میزند، مزایای دیگری هم دارد که در ادامه  به اون ها اشاره می کند.

می توانید با فردی که در یک شهر از کشوری متفاوت با شما زندگی میکند تعامل برقرار کنید و از تجربیات و نوع زندگی این مردم استفاده کنید و از نزدیک فرهنگشان را لمس کنید.

می توانید از طریق این میزبان ها بهترین جاذبه های و دیدنی های هر منطقه را بشناسید و با سنتی ترین و اصیل ترین طعم های غذایی که مردم اون شهر می خورند، آشنا شوید.

می توانید خودتان در درست کردن غذاها شریک باشید و غذای محلی را یاد بگیرید و یا خودتان غذا درست کنید و هزینه های رستوران را هم از بودجه سفرتان حذف کنید.

باید بدونید که این نوع سفر کردن فقط مخصوص مسافرت های تنهایی نیست و خیلی وقت ها خانواده ها به همراه بچه ها هم از کوچ سرفینگ استفاده می کنند.

منبع : مجله چتراتا





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: